Warehouse relocation: Unfortunately, delivery delays of 4-6 days can currently occur. LEARN MORE

Search

    menu
    • Login

    This area has no content at the moment. Add content to this area via the sidebar.

    Image caption appears here

    Add your deal, information or promotional text

    This area has no content at the moment. Add content to this area via the sidebar.

    Image caption appears here

    Add your deal, information or promotional text

    FAQ

    Shipping & delivery times

    Alle Artikel, die an Lager sind, bereiten wir schnellstmöglich für den Postversand vor. Bestellungen von Lagerartikel, die werktags bis 15 Uhr getätigt werden, versenden wir in der Regel noch am selben Tag (Bestellungen mit Vorauskasse ausgeschlossen). Je nach Versandart, die du selber wählen kannst (A- oder B-Post), kommen noch ca. 1-4 Tage Versandzeit hinzu.

    Wenn immer möglich versenden wir deine Bestellung vollständig, das macht nicht nur aus Kostensicht Sinn, sondern es ist auch umweltfreundlicher. Beinhaltet die Bestellung also auch Artikel mit Lieferzeit, wird die Bestellung ausgeliefert sobald sie komplett ist.

    "Auf Lager" bedeutet, dass wir den Artikel bei uns vorrätig haben, und wir ihn nach Zahlungseingang schnellstmöglich versenden. 

    Du kannst bei uns zwischen A-Post ( CHF 9.- Versandkosten, Lieferzeit 1-2 Tage) oder B-Post (Versandkosten CHF 7.-, Lieferzeit 2-4 Tage) wählen, unabhängig von der Anzahl der Artikel oder Sendungen. Online-Bestellungen ab CHF 150.- sind bei uns versandkostenfrei! Davon ausgenommen sind Sperrgutsendungen (Sendungen über 100 cm Länge oder mit zwei Dimensionen über 60 cm oder Gewicht bis 30 kg) für die wir pauschal CHF 19.- Versandkosten verrechnen (Lieferzeit 2-4 Tage) und Oliver Furniture Matratzen mit einer Versandpauschale von CHF 49.-. Ob dein Lieblingsartikel unter Sperrgutsendung läuft ist entweder im Produkttext hinterlegt oder wird dir im Check out unter der Versandart angezeigt.

    All items over 100 cm in length or with two dimensions over 60 cm and a weight of up to 30 kg are lost to the Post
    Bulky goods. We charge a flat rate of CHF 19.- for bulky goods. Whether your favorite item is listed under bulky goods shipments is either stored in the product text or is shown to you in the check out under the shipping method.

    Unfortunately no, we currently only deliver within Switzerland and Liechtenstein.

    Orders

    For logistical reasons, we are unfortunately unable to offer online orders to be picked up in our stores.

    Ausnahmen sind Gutscheine und Möbel und Matratzen, die in unserem Lager in Zürich abgeholt werden können.

    After you have submitted your order, you cannot change it online. Whenever possible we try to manually adjust the order for you. Please contact us for change requests and write us an email at info@mysnowflake.ch. Please note: If your order is already in our shipping process at this point, it is unfortunately no longer possible for us to change the order.

    In our shops we offer you the following payment options:

    - Cash
    - EC card
    - Credit card (Visa, Mastercard, American Express)
    - postcard
    - TWINT
    - Order on account (goods after receipt of payment)

    In our Online shop www.mysnowflake.ch we offer you the following payment options: 

    - Payment in advance
    - Credit card (MASTERCARD, VISA & American Express)
    - PayPal
    - TWINT
    - Purchase on account (invoices are issued by Powerpay)

    Returns & complaints

    Rücksendungen von Online Bestellungen

    Uns ist es ein grosses Anliegen, dass du mit deiner MY SNOWFLAKE Bestellung zufrieden bist. Retouren sind deshalb selbstverständlich möglich: Du musst einfach den unused items in their original packaging within 14 days of receipt zurücksenden und die Take over the postage costs for the return.

    Please note the following for fast and flawless processing of returns:

    - Lege den von uns mitgelieferten Lieferschein deiner Rücksendung bei, damit wir deine Retoure auch richtig zuordnen können.

    - Wir empfehlen dir den Sendungsschein deiner Rücksendung von der Post aufzubewahren, bis wir deine Retoure bearbeitet und dein Geld zurückerstattet haben.

    return address

    MY SNOWFLAKE
    Hofackerstrasse 40
    4132 Muttenz

    Please note that einige Produkte vom Umtausch ausgeschlossen sind, e.g. for safety or hygiene reasons. A corresponding note is stored in the product text or can be found in our Conditions be found.


    Rückgabe von gekauften Produkten in den Stores

    Für den Umtausch von Produkten, die du in unseren Stores gekauft hast, gelten grundsätzliche die gleichen Bedingungen wie beim Onlinekauf, dazu benötigst du für den Umtausch auch den original proof of purchase.

    Please note that some products cannot be returned For safety or hygiene reasons (e.g. furniture, car seats, pacifiers, etc.) A corresponding note is stored in the product text or can be found in our Conditions be found.

    Are you not satisfied with your order? Then you can send them back within 14 days of receiving them, provided that they have not been used, are in their original packaging and cannot be exchanged. The postage costs for returns have to be paid by you.

    In the event of a complaint, it depends entirely on the case. Therefore, please always contact us first before you want to send back products that you have complained about.

    If you have received a damaged item, please send us a short 
    E-mail to info@mysnowflake.ch to send. Ideally, with a photo or video of the damaged item. In the event of a buggy complaint, please also state the serial number of the buggy. In this way we can guarantee fast and flawless processing of complaints.


    As soon as we have received and checked your return, we will refund the purchase amount within 14 days to the means of payment used when placing the order. 

    Furniture orders

    Du siehst direkt auf der Produktseite ob wir dein gewünschtes Möbel an Lager haben. Ist es an Lager, dann nehmen wir schnellstmöglich mit dir Kontakt auf um die Anlieferung zu planen. Haben wir dein gewünschtes Möbelstück nicht an Lager, wird dir bei der Bestellung die ungefähre Wareneingangszeit angegeben.

    Möbel werden von unserem langjährigen Speditionspartner ausgeliefert. Für eine Transportpauschale von CHF 100.- liefern wir dir Möbel in der ganzen Schweiz und Liechtenstein, und zwar bis ins Kinderzimmer!. Ab einem Möbel-Bestellwert von CHF 2'500.- entfällt zudem die Pauschale für den Möbelversand. 

    Alternativ kannst du deine Möbel & Matratzen kostenlos in unserem Lager in Zürich abholen, wähle dafür im Check out deiner Bestellung Versandart "Selbstabholung" aus.

    Ja das ist kostenlos möglich! Wähle dafür im Check out deiner Bestellung als Lieferart einfach "Selbstabholung" aus. Beachte aber bitte, dass je nach Grösse des Möbelstücks auch ein entsprechend grosses Auto für die Abholung benötigt wird und 2 Personen für den Verlad eingeplant werden müssen.

    We are happy to take over the furniture assembly for you! You can book the corresponding assembly directly online with your order.

    Please note that any kind of wall drilling / wall attachment is excluded from the assembly service.

    Furnishing advice

    You are welcome to get advice on any of our products in our stores. In furnishing advice, however, we go one step further: In a three-stage process, we design a coherent concept for your children's room with suitable children's furniture, wall paint and accessories and create an individual mood board for you.

    We begin our consultation with a kick-off discussion (briefing) of approx. 30 minutes. For the creation of an individual concept including mood boards and product suggestions, we expect at least 2-3 hours of work for a children's room corner and 3-5 hours for a complete one Nursery. However, you only pay a flat rate for the concept at the start of the project, regardless of how many hours we spend on it.

    The costs of 150 or 300 francs include the development of the concept including a mood board for furniture and accessories including a shopping list. Please note that these costs cannot be offset against the purchase of furniture or accessories.

    Due to the current situation with the coronavirus, we currently do not offer any consultations at your home. Our furnishing advice via video call is of course still available. We conduct the initial briefing via video transmission to get an initial picture of your current children's room / corner and to record your wishes and needs.

    We are a certified dealer of the particularly child and environmentally friendly colors of Farrow & Ball. During the furnishing consultation, we go through possible wall colors with you and find the right color for your children's room.

    We are happy to include existing furniture in our concept.

    Since we have everything to do with children's rooms in our range, from children's furniture to decoration, we mainly suggest products from us and thus create a unique look for your children's room.

    Of course not! In the end, you only order what you like.

    Twin or multiple discount

    Are you expecting multiple births? Congratulations! We grant you 7% on the entire range, regardless of how many products you buy. 

    Please send us on info@mysnowflake.ch confirmation from your doctor for your multiple pregnancy and after the birth, a copy of the family booklet or IDs. As soon as we have your documents, we will create a personal discount code for you, which you can then enter directly when you check out your online orders.

    You can get the discount in our online shop as well as in our two shops. 

    Please note that the twin / multiple discount is not compatible with other offers and reduced items (Sale) is cumulative. Vouchers are also excluded from the discount.